عاشورای کجای تاریخ است؟ کربلا کجاست؟
 
نوشته شده توسط : خادم سایبری

تمام تاریخ بشریت و بلکه هستی نمادش را در روز دهم محرم سال61 میداند، عاشورا خلاصه تاریخ بشریت،خلاصه مبارزه و جهاد و عبادت و عرفان است. چکیده گذشت و ایثار و فداکاری و وفاداری است که فرمود :وفادارتر از اصحابم ندیده ام.

البته تمام تلاش یزیدیان شیطان صفت متوقف کردن عاشوراء در همان روز موسوم و معهود بوده و چه تلاش مذبوحانه ای که  نتیجه ای جز شکست نداشته.

در امتداد بخشی به عاشوراء نقش عقیله بنی هاشم زینب کبری یگانه است.منطق امتداد عاشورا در زیارت عاشورا نمود پررنگی دارد چه انکه این زیارت نامه گوئی یک بیانیه جاودانه و نقشه راه شیعه است؛سلام بر یاران عاشورائی و لعن و نفرت و نفرین بر ظالمان از اولین تا آخرین...و این یعنی امتداد عاشورا در درازنای تاریخ.

...وکربلا؛

کربلا قطعه زمینی است که مقتل پاک ترین انسانهای جویای حقیقت بوده و این وجود خارجی کربلا است. زیرا کربلا در قلبهای مومنین است،قلبهایی که که عرش الرحمان اند و جاودانگی شان در همین نسبت معنا می یابد. کربلا سرزمینی به وسعت عالم است،همه ی عالم. اگر کربلا را جغرافیا میدانی فقط میتوانی همه عالم را محدود ه اش بدانی! کربلا معرکه و میدان هماوردی حق و باطل است و نیک میدانیم که صحنه عالم چیزی جز رویاروئی حق و باطل نیست. کربلا عرصه تسبیح و تسلیم در برابر ذات یگاانه بی همتااست..."ویسبح لله ما فی السماوات و ما فی الارض..."

چگونه می توان شلمچه و دهلاویه و طلائیه و...را دید و همچنان کربلا را شهری محدود به حدود جغرافیایی خاص دانست؟!!در مکتب اعتقادی ما، عاشوراء و کربلا فارغ از قیود زمان و مکان"لازمان" و"لامکان" اند تا همیشگی و همه جائی باشند. عاشورا نه تکه ای از تاریخ که عقیده ای راسخ است و کربلا نه قطعه ای زمین که مفهومی عمیق در مبارزه با ظلم و ستم و تداعی گر ولایت مداری و رضایت به رضای حق.

چطور میتوان بحرین و لبنان و فلسطین وا یران و...زینبیه دمشق را کربلا ندانست؟با چه تفسیری میتوان همت ها، باکری هاو زین الدین ها و... را عاشورائی نشناخت؟ چگونه میتوان مبارزان بحرینی و لبنانی و فلسطینی و رزمندگان ایرانی در عرصه های مختلف و حتی مبارزان مسلمان بوسنیائی را که برای حفظ هویت اسلامی خود در برابر صلیبی ها پیکار میکردند عاشورائی ندانست؟

آری همه جا کربلاست بویژه دلهای مومنین که میزبان شعله آتش عشقی است که هیچگاه خاموش نخواهدشد،عشق به همه ی زیبایی های ممکن؛ عشق به سالارشهیدان و سرورآزادگان جهان، و عاشوراء در همه ی زمانها جاری است و در همه ساعات و دقائق؛ نیمه خرداد42و68 و13آبان 43 و57و58 و92، همه ی روزهای مبارزه ملت مسلمان ایران علیه ستم و استکبار، همه ی 8ساله فاع مقدس،22بهمن57 و تکرار باشکوهش در همه ی سالهای پس از آن،12فروردین و 23تیر و9 دی و... و روزها و ساعات مابین آنها همه عاشورای مکررند ....و هر آنچه میتواند موجب حرکت به سوی الله و تقرب به گفتمان عاشورا شودنیز...

 




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: شهدا، ، چاپ این صفحه
تاریخ انتشار : پنج شنبه 7 آذر 1392 |